Dutch Cane Corso Days

Lieve mensen,

We leven in een rare, soms nare tijd. Dat merken we op veel vlakken; familie,  werk, hobby’s, het wordt allemaal beïnvloed door de maatregelen rond het coronavirus.
Ook voor ons als vereniging is het aanpassen en accepteren dat niet alles meer kan. We hebben dan ook de moeilijke beslissing genomen om onze Dutch Cane Corso Days in augustus af te gelasten. Het ging om een internationaal evenement, met ook al inschrijvingen uit het buitenland.

Ook al is het evenement niet vergunningplichtig, toch menen we dat we ons beter aan het algemeen advies: geen evenementen tot 1 september kunnen houden. We hadden al het gevoel dat een dergelijk evenement in deze tijd niet volledig tot ontplooiing zou kunnen komen. We gaan ervan uit dat we volgend jaar de schade dubbel en dwars in kunnen halen.

Maar wat nu? De Algemene Ledenvergadering is tot nader order opgeschort, de lezing over bouw- en gangwerk gaat niet door en nu moeten we ook de show annuleren?

Gelukkig hebben we een leuke oplossing gevonden. We willen iedereen van harte uitnodigen om aan de allereerste

Dutch Digi Dogshow

De show is bestemd voor Cane Corso's met stamboom, ook gecoupeerde honden met stamboom kunnen met onze Dutch Digi Dogshow meedoen.

Hoe werkt het:

Je maakt een filmpje van je cane corso van maximaal 1,5 minuut. Hierbij moet de hond in stand gezet worden, het gebit en het gangwerk moeten getoond worden. Voor de handigheid hebben wij een voorbeeld filmpje bijgevoegd.

Let op: hou je camera horizontaal voor een breed beeld.

Daarnaast hebben nog onderstaande gegevens nodig.

- naam eigenaar
- mailadres eigenaar
- stamboomnaam van de hond
- nhsb nummer van de hond
- reu/teef
- geboortedatum van de hond

De hond kan ingeschreven worden in de volgende klasse:
- babyklasse (3 - 6 maanden
- puppyklasse (6 - 9 maanden)
- jeugdklasse (9 - 18 maanden)
- tussenklasse (15 - 24 maanden)
- open klasse (vanaf 15 maanden)
- veteranen klasse (vanaf 8 jaar)

Je kan je filmpje insturen tot 👉20 mei a.s. en wordt beoordeeld door onze keurmeester Annette Wijnsouw. De uitslag wordt bekend gemaakt op 1 juni a.s.. Ieder ingestuurd filmpje ontvangt een keurrapport. Er wordt een beste baby en pup gekozen, daarnaast is er ook een BOB en BOS. We hopen natuurlijk op heel veel inschrijvingen maar mocht het aantal inschrijvingen onverhoopt toch laag zijn dan kunnen we ervoor kiezen om bepaalde klasses samen te voegen.

Het inschrijfgeld voor leden van de DCCA bedraagt € 2,= en voor niet leden € 3,= Het inschrijfgeld komt ten goede aan epilepsie onderzoek van de Cane Corso.
Je kunt ook zelf extra geld inleggen zodat we nog meer kunnen overmaken voor dit onderzoek.

Lees er hier meer over: https://doneren.vriendendiergeneeskunde.nl/…/cane…/donateurs

Ook zijn er natuurlijk leuke prijzen te winnen. Daarover volgt volgende week meer want we zijn nog met verschillende sponsoren bezig.

Nu lekker oefenen en filmen mensen! Je bent even lekker bezig met je hond, steunt een goed doel en je houdt er nog een leuk keurrapport en een attentie aan over.

Stuur je filmpje en gegevens naar: info@canecorsovereniging.nl

Succes!
Team DCCA